Magnézium

A magnézium nélkülözhetetlen a szervezet számára, számos élettani folyamathoz elengedhetetlen. A javasolt mennyisége 300-400 mg, diéta vagy aktív sportos életmód mellett ez 500-600 milligrammra nőhet.

A magnéziumhiány oka nemcsak az elégtelen táplálkozás lehet, hiszen az ásványi anyag felszívódását gátolhatja például az alkohol vagy egyes bélbetegségek, illetve egyes gyógyszerek (vízhajtók, vérnyomáscsökkentők, kemoterápiás szerek) mellékhatásaként is létrejöhet magnéziumvesztés.

Magnézium, az idegrendszer védője

A magnézium az idegsejtek működéséhez elengedhetetlen, ezért hiányában az ember ingerlékenyebb, szorongóbb lesz, és csökkenhet a koncentrációs képessége, súlyosabb esetben hallucinációt is okozhat. Kalciummal együtt bevéve javíthat a depresszión, segíthet oldani a stresszt.

Csontok és fogak

A magnézium másik fontos funkciója, hogy részt vesz a csontok és a fogak felépítésében. Éppen ezért a csontritkulás mögött gyakran a magnézium hiánya áll, de az ásványi anyag hiánya izomgörcsöket, reszketést, az izmok működési zavarait is eredményezheti, illetve nagyban hozzájárul a fogak egészségének megőrzéséhez.

Szív-, ér-, és gyomorvédő

Mivel a magnézium szabályozza a sejthártya áteresztőképességét is, az érfalak rugalmasságához is hozzájárul. Így hatására csökken a szívroham és a szívritmuszavarok kockázata, segíti a keringést és a szívizom összehúzó képességét. Ezen kívül a vérnyomást is csökkentheti. Savlekötő hatása miatt pedig a gyomorégés elkerülésében is segíthet.


Kapcsolódó tartalmak
close